Aktualności
Z życia Banku
- Pierwsze urządzenie ratujące życie AED
- Wyzwanie Sportowe SGB 2024
- V Powiatowe Targi Edukacji i targi Pracy
- Oddział II w Krotoszynie Banku Spółdzielczego w Krotoszynie oficjalnie otwarty!
- Wystawa w Benicach 2017
- Bankowa lekcja w "OGÓLNIAKU" w Krotoszynie
- Bankowa lekcja w ZSP nr 3 w Krotoszynie
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie partnerem KrotoFESTU!
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie – oficjalny partner Dni Pola Futter Nova
- FINAŁ Konkursu BITWA O KASĘ – znamy ZWYCIĘZCÓW, którzy zgarnęli KASĘ!
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie obchodzi swoje 145 Urodziny!
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie uczestnikiem Forum Rolniczego powiatu krotoszyńskiego!
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie Mecenasem Akcji „Piątka dla Gazety”!
- Nagroda w konkursie Concordia Ubezpieczenia!
- BS w Krotoszynie uczestniczy w szkoleniach dla rolników.
- Pierwszy etap Konkursu BITWA O KASĘ już za nami!
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie wspiera WOŚP!
- BS w Krotoszynie wspiera organizację słodkich upominków dla Przedszkolaków z Kobylina!
- Tytka Charytatywna 2016 w Banku Spółdzielczym w Krotoszynie!
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie otrzymał prestiżowy Certyfikat „Miejsce Przyjazne Seniorom”!
- BS w Krotoszynie wspiera młodych siatkarzy
- Już ponad 200 osób na Facebook-u lubi Bank Spółdzielczy w Krotoszynie
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie współorganizatorem szkolenia dla rolników
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie wspiera lokalne inicjatywy
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie sponsorem XVI Powiatowego Przeglądu Folklorystycznego Kół Gospodyń Wiejskich
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie kibicuje Basket Show!
- Pasje Pracowników Banku Spółdzielczego w Krotoszynie – odsłona nr 1
- Tornister pełen uśmiechów
- URSUS DEMO TOUR 2016 w Marszewie
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie wspiera inicjatywy sąsiedzkie
- AleMuzaFest 2016
- Nagroda w konkursie CONCORDIA UBEZPIECZENIA
- XXV Bieg im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Kobylinie
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie sponsorem X Wystawy w Benicach
- Dni Zdun 2016
- Zakończenie roku szkolnego - nagrody SKO
- Stoisko Banku Spółdzielczego na Dniach Sulmierzyc promowało produkty bankowe
- Dni Kobylina 2016
- KrotoFEST 2016
- Dzień Funduszy Europejskich na Rynku
- Lekcje bankowości w Bibliotece w Zdunach
- Gazeta Krotoszyńska
- Sulmierzycki Klub na Mistrzostwach Polski Cavalcani pod patronatem Banku Spółdzielczego w Krotoszynie
- Lekcja bankowości dla przedszkolaków z Publicznego Przedszkola ze Zdun.
- Forum rolnicze powiatu Krotoszyńskiego 2016
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie wspiera młodych pływaków
- Lekcja bankowości z krotoszyńskim Bankiem Spółdzielczym - Biblioteka Krotoszyńska
- Bank Spółdzielczy w Krotoszynie jak co roku brał udział w WOŚP
- Seminarium VAT w Koźminie Wlkp
- Pokaż wszystkie informacje z życia Banku
Informacje o banku
Historia
Nagrody i wyróżnienia
Władze banku
Zostań udziałowcem
Certyfikaty
Współpraca
Statut Banku
Struktura organizacyjna
Zasady ładu korporacyjnego
ESG
Polityka informacyjna
Informacje finansowe Banku
Reklamacje
RODO
Zgłoszenie sygnalisty
Standardy ochrony małoletnich
Linki pomocne
Aktualne kursy walut: 05.12.2024 r.
Kupno
Sprzedaż
EUR
4.1714
4.3881
USD
3.9689
4.1682
GBP
5.0491
5.3023
RODO – Informacje ogólne i informacje dla Klientów
- Dane Globalne
- Podstawowy zakres pzetwarzanych danych osobowych
- Cele przetwarzania danych osobowych
- Okres przechowywania danych osobowych
- Odbiorcy Danych Osobowych
- Profilowanie
- Prawa osób których dane dotyczą
- Przekazywanie danych do państwa trzeciego
- Klauzula informacyjna dla użytkownika Fanpage i zgoda na wykorzystanie wizerunku
Administrator danych | Bank Spółdzielczy w Krotoszynie z siedzibą w Krotoszynie, ul. Piastowska nr 14, 63-700 Krotoszyn, |
Dane kontaktowe | Z Administratorem można się skontaktować osobiście lub poprzez adres poczty elektronicznej: iod@bskrotoszyn.sgb.pl, telefonicznie: 62 725 32 78 (z telefonów komórkowych i z zagranicy), pisemnie: ul. Piastowska nr 14, 63-700 Krotoszyn |
Inspektor Ochrony Danych |
Bank Spółdzielczy w Krotoszynie, w celu realizacji obowiązków wynikających z RODO powołał Zespół Inspektora Ochronnych Danych Osobowych, w składzie: • Bernadeta Gronowska - wiodący IOD • Jacek Rembikowski - członek Zespołu • Ewa Durzewska - członek Zespołu • Klaudia Kokot - członek Zespołu • Tomasz Głuszek - członek Zespołu • Robert Marciniak- członek Zespołu Wszelkie uwagi mogą Państwo kierować; • listownie na adres: ul. Piastowska 14, 63-700 Krotoszyn • mailowo na adres: iod@bskrotoszyn.sgb.pl • osobiście w siedzibie w godzinach pracy Centrali Banku. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. |
Obowiązek podania danych |
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem zawarcia i realizacji umowy oraz ustawowo określonych uprawnień i obowiązków Banku związanych z wykonywaniem czynności bankowych; w przypadku niepodania danych osobowych Bank zmuszony jest odmówić zawarcia umowy. W ramach procesu obsługi nasi pracownicy szczegółowo poinformują Panią/Pana co do obowiązkowego zakresu danych i zasadności ich podania. |
Kategorie danych |
W przypadku korzystania z usług naszego Banku, Bank jako Administrator Danych przetwarza Pani/Pana dane osobowe zależnie od rodzaju usługi i produktu Bankowego w ramach następujących kategorii: 1) dane identyfikujące (np. imię, nazwisko, PESEL, seria i nr dowodu osobistego), 2) dane kontaktowe (np. adres, telefon, e-mail), 3) dane finansowe (np. dane o dochodach i zobowiązaniach, posiadanych produktach finansowych, wykonywanych transakcjach), 4) dane dotyczące sytuacji rodzinnej (np. podczas składania dyspozycji wkładem na wypadek śmierci, w przypadku otwierania rachunku wspólnego), 5) dane audiowizualne (np. nagrania rozmów, monitoring wizyjny), 6) dane dotyczące gospodarstwa domowego (np. liczba osób w gospodarstwie domowym, wydatki), 7) dane o wykształceniu i wykonywanym zawodzie, 8) dane dotyczące sytuacji rodzinnej (np. o wspólności/rozdzielności majątkowej), 9) dane dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej, zawodowej lub społecznej. Przy czym szczegółowe dane zawarte są w poszczególnych formularzach i wnioskach, przedkładanych Pani/Panu do wypełnienia w trakcie procesu obsługi Klienta i realizacji usług. W przypadku skorzystania przez Panią/Pana z ofert Banku w zakresie produktów o charakterze kredytowym, Bank może dodatkowo przetwarzać dane pozwalające na dokonanie oceny zdolności i wiarygodności kredytowej. Dane, jakie pobieramy od Pani/Pana w procesie obsługi, są dodatkowo zależne od charakteru, w jakim Pani/Pan występuje (właściciel rachunku / kredytobiorca / współwłaściciel/ pełnomocnik /osoba upoważniona). Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące zakresu danych są Pani/Panu przekazywane podczas spotkania i stanowią załączniki do wniosków i umów. |
Źródło danych | Pani/Pana dane Bank pozyskuje bezpośrednio od Pani/Pana, od przedstawiciela ustawowego, pełnomocników, mocodawców (w przypadku pełnomocników i osób upoważnionych) oraz ze źródeł publicznie dostępnych (np. Biura Informacji Kredytowej, biur informacji gospodarczej, KRS, CEIDG, oczywiście o ile dane źródło Państwa dotyczy np. dane z CEIDG pobieramy tylko w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą). |
Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania |
Pani/Pana dane będą przetwarzane przez Bank w celach: 1) wykonywania czynności bankowych, a w szczególności w celu podjęcia niezbędnych działań: a) na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy wynikające z chęci skorzystania z naszych usług; b) związanych z zawarciem i realizacją umowy z Bankiem; 2) promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Bank: a) w trakcie obowiązywania umowy – tylko w przypadku uzyskania Pani/Pana zgody, która może być w każdej chwili odwołana lub w przypadku braku Pani/Pana sprzeciwu wobec działań marketingowych realizowanych drogą tradycyjną; b) po zakończeniu umowy – tylko w przypadku uzyskania Pani/Pana zgody, która może być w każdej chwili odwołana; 3) wynikających z Kodeksu Cywilnego tj. ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami; 4) wypełnienia obowiązków Banku wynikających z przepisów prawa, np. Prawa bankowego, przepisów ustawy o przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu, przepisów w zakresie ochrony konsumentów, przepisów księgowych i podatkowych oraz wymogów regulacyjnych, a także ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami 5) statystycznych i raportowania wewnętrznego – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym zakresie jest prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest właściwa organizacja pracy (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia), 6) realizacji obowiązków dotyczących identyfikacji klientów będących podatnikami Stanów Zjednoczonych Ameryki – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym zakresie jest umowa z dnia 7 października 2014 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA oraz przepisy ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wykonaniu umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA, tj. art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia, a w przypadku skorzystania przez Panią/Pana z ofert Banku w zakresie produktów o charakterze kredytowym, dodatkowo w celach: 7) oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego oraz przygotowania przez Bank Formularza informacyjnego/oferty kredytowej, które to działania wynikają z Prawa Bankowego oraz Rekomendacji KNF, 8) statystycznych i analiz, których wynikiem nie są dane osobowe i wynik ten nie służy za podstawę podejmowania decyzji dotyczących konkretnych osób fizycznych – podstawą prawną jest uzasadniony interes Banku wynikający z przepisów Prawa bankowego, 9) stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105a ust. 4 Prawa bankowego, |
Okres przez który dane będą przechowywane |
1) w związku ze złożonym wnioskiem o założenie rachunku (w szczególności podstawowego rachunku płatniczego), jeżeli nie dojdzie do zawarcia umowy - przez okres nie dłuższy niż 36 miesięcy licząc od daty negatywnie rozpatrzonego wniosku lub jego wycofania przez Panią/Pana 2) w zakresie promocji i marketingu opartego na elektronicznych kanałach komunikacji: a) w trakcie trwania umowy – do momentu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu lub odwołania zgody, b) po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy – do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody, 3) W zakresie wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Banku w związku z prowadzeniem działalności bankowej oraz w związku z realizacją złożonego wniosku/zawarciem umowy – przez okres, w jakim przepisy prawa nakazują bankom przechowywanie dokumentacji i wypełnianie względem Pani/Pana obowiązków z nich wynikających, w szczególności dla dokumentacji księgowej i podatkowej oraz przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy przez okres 5 lat o ile nie zostanie on wydłużony postanowieniami Sądów oraz upoważnionych organów Państwa. W odniesieniu do umów o charakterze kredytowym, w przypadku skorzystania przez Panią/Pana z oferty Banku w tym zakresie, dodatkowo: 4) W związku z przygotowaniem Formularza informacyjnego/oferty kredytowej, złożonym wnioskiem, jeżeli nie dojdzie do zawarcia umowy - przez okres 12 miesięcy licząc od daty przygotowania przez Bank Formularza informacyjnego/oferty kredytowej, negatywnie rozpatrzonego wniosku lub wycofaniem przez Panią/Pana złożonego wniosku; 5) Dla celów wykonywania czynności bankowych, w szczególności dokonywania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego – przez okres trwania Pani/Pana zobowiązania, a po jego wygaśnięciu – tylko w przypadku gdy wyraziła Pani/Pan zgodę lub gdy spełnione będą warunki, o których mowa w art. 105a ust. 3 Prawa bankowego, przez okres do 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania; 6) dla celów stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105a ust. 4 Prawa bankowego oraz do celów statystycznych i analiz - przez okres do 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania; |
Odbiorcy danych |
Dane mogą być przekazane następującym odbiorcom: 1) Związkowi Banków Polskich z siedzibą w Warszawie; 2) Komisji Nadzoru Finansowego; 3) Ministerstwu Finansów; 4) Biuru Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie; 5) podmiotom przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe w imieniu Banku na podstawie zawartej z Bankiem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmiotom przetwarzającym): ASSECO Polska S.A. , SGB-Bank S.A., Generali, Spółdzielczy System Ochrony SGB w Poznaniu, Związek Rewizyjny Banków Spółdzielczych w Poznaniu; 6) podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów Prawa bankowego oraz ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 7) podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do wykonania zawartych z Panią/Panem umów, w tym Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A., Polskim Standardem Płatności Sp. z.o.o., Fiserv Polska SA, IT Card, SGB-Bank S.A., NBP, ASSECO Polska S.A, Kancelaria Radców Prawnych A. Pieścik, W. Pietrzykowski, W. Wolniewicz; 8) Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – dotyczy klienta indywidualnego będącego posiadaczem rachunku płatniczego; 9) podmiotom uprawnionym do przeprowadzania kontroli dokumentacji przedsięwzięcia deweloperskiego albo zadania inwestycyjnego oraz etapów jego realizacji – dotyczy mieszkaniowego rachunku powierniczego; 10) jeżeli ze złożonego oświadczenia wynika, że spełnia Pani/Pan definicję podatnika Stanów Zjednoczonych Ameryki – Pani/Pana dane będą przekazywane do organów administracji podatkowej Stanów Zjednoczonych Ameryki (za pośrednictwem organów podatkowych Rzeczypospolitej Polskiej); 11) jeżeli w złożonym oświadczeniu wykazana została inna rezydencja podatkowa niż Polska – Pani/Pana dane będą przekazywane do organów administracji podatkowej państwa wskazanego w złożonym oświadczeniu (za pośrednictwem organów podatkowych Rzeczpospolitej Polskiej), a w odniesieniu do umów o charakterze kredytowym dodatkowo: 12) Biuru Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie; 13) Krajowemu Rejestrowi Długów S.A. z siedzibą we Wrocławiu; 14) Biuru Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A. z siedzibą w Warszawie; 15) Bankowi Gospodarstwa Krajowego jeżeli kredyt udzielany jest z pomocą BGK ; 16) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jeżeli kredyt udzielany jest we współpracy z ARiMR; 17) funduszowi poręczeniowemu (Samorządowy Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. Rynek 6, 63-800 Gostyń – w przypadku, gdy kredyt zostanie objęty poręczeniem. |
Profilowanie oraz zautomatyzowane podejmowanie decyzji |
Profilowanie należy rozumieć jako dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu Pani/Pana danych osobowych w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy, sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się. W zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy z Bankiem bądź wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Banku, Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Tego rodzaju przypadki wystąpią w następujących sytuacjach: 1) dokonywania oceny ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu – ocena dokonywana jest na podstawie danych zadeklarowanych w dokumentach przedstawionych przy złożeniu dyspozycji lub zlecenia przeprowadzenia transakcji albo przy zawieraniu umowy w oparciu o ustalone kryteria (rodzaju klienta, obszaru geograficznego, przeznaczenia rachunku, rodzaju produktów, usług i sposobów ich dystrybucji, poziomu wartości majątkowych deponowanych przez klienta lub wartości przeprowadzonych transakcji, celu, regularności lub czasu trwania stosunków gospodarczych); konsekwencją dokonania oceny może być automatyczne zakwalifikowanie do grupy ryzyka, gdzie kwalifikacja do grupy nieakceptowanego ryzyka może skutkować blokadą i nienawiązaniem relacji; skutkiem ewentualnego stwierdzenia uzasadnionych podejrzeń prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest zgłoszenie takiej transakcji do odpowiednich organów państwowych lub możliwość wypowiedzenia umowy, 2) w uzasadnionych przypadkach możliwe jest podjęcie wobec Pani/Pana zautomatyzowanej decyzji o odmowie wykonania transakcji płatniczej w przypadku podejrzenia, iż została ona zainicjowana przez osobę nieuprawnioną; identyfikacja takich przypadków odbywa się na podstawie profilowania ustalonego według kryteriów związanych z cechami Pani/Pana transakcji, w tym kwoty transakcji, miejsca inicjowania transakcji, sposobu jej autoryzowania, a w odniesieniu do produktów o charakterze kredytowym dodatkowo: Pani/Pana dane osobowe, tj. m.in. odpowiednio dotychczasowa historia kredytowa, dane demograficzne, historia transakcji, a także dotychczasowa ocena zdolności kredytowej mogą być profilowane w ramach wewnętrznych procesów zarządzania ryzykiem kredytowym. Takie profilowanie nie przyniesie jakichkolwiek skutków dla Pani/Pana. |
Prawa osoby, której dane dotyczą |
W celu ochrony praw i wolności oraz zapewnienia kontroli nad przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu następujące prawa: - prawa dostępu do danych - czyli prawo do otrzymania informacji m.in. jakie dane i w jakich celach Bank przetwarza; w tym zakresie możliwe jest także uzyskanie kopii danych. - prawa do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) – czyli prawo do wskazania tak zakresu, jak i okoliczności stanowiących podstawę wniosku o usunięcie danych (np. gdy dane są nadal przetwarzane mimo ustania podstawy przetwarzania). Warto jednak wiedzieć, że w przypadku posiadania czynnej umowy, przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do jej realizacji, a więc dane nie mogę być usunięte. - prawa do przenoszenia danych - czyli prawo do uzyskania danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego o ile są to dane dostarczone przez osobę zainteresowaną, a nie stanowią wyniku działania Banku. - prawa do ograniczenia przetwarzania danych - podobnie jak prawo do usunięcia stanowi prawo ograniczające zakres przetwarzanych danych na wniosek osoby, której dotyczą, jednakże każdy taki wniosek wymaga indywidualnego podejścia i oceny co do możliwości jego zrealizowania. - prawo do sprostowania danych – jest to niezbywalne prawo do poprawiania i aktualizacji danych każdorazowo, gdy Bank przetwarzałby dane niepoprawne lub nieaktualne. - prawo sprzeciwu - w każdym momencie można złożyć sprzeciw wobec przetwarzania danych w zakresie: profilowania (o ile ma miejsce), zautomatyzowanego podejmowania decyzji o ile nie wpływa to negatywnie na prawa osoby wnioskującej lub nie pozostaje w sprzeczności z przepisami praw (np. ustawą o przeciwdziałaniu praniu brudny pieniędzy), marketingu. Wszelkie wnioski dotyczące realizacji praw należy kierować formalnie na adres Administratora Danych, drogą tradycyjną lub mailową. Ponadto przysługują Państwu prawo do wniesienia skargi do PUODO: Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2 00-193 Warszawa https://uodo.gov.pl |
Przekazywanie danych osobowych do podmiotów spoza EOG lub do organizacji międzynarodowych | Bank nie przekazuje Pani/Pana danych do Państw trzecich i organizacji międzynarodowych z wyłączeniem działań wynikających z przepisów o rezydencji podatkowej. W pozostałych przypadkach Państwa dane trafiają do Banku Adresata tylko i wyłącznie na Państwa polecenie (dyspozycję) przelewu lub przekazu zagranicznego (WU) |
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA UŻYTKOWNIKÓW FANPAGE NA FACEBOOKU | |
KLAUZULA INFORMACYJNA WIZERUNEK |
Klauzula informacyjna dla użytkownika Fanpage i zgoda na wykorzystanie wizerunku